Wednesday, March 2, 2011

Nenek aku AWEK MUDA?



Aku dapat idea sebab petang tadi aku melepak dan tersepak dengan mak + nenek. Ini sebab kecantikan kot. Alah,pendek kata aku nak cakap pasal orang berkata yang nenek aku ini AWEK MUDA nyaahhh..!! Aku agak tercekik bila dengar orang sebut begitu. Bukan apa laa,aku pelik. Dorang ini buta ke apa? Nenek aku dah 60an !! Bukan mudo lagi der.


So,aku dapat satu petua dari mak punya kawan dia
cakap. Masa zaman dia muda2 dulu,kalau duduk rumah dia akan pakai bedak,gincu dan celak. Bagi korang mesti ini giler an? Ada ke kat rumah nak lelawa,kalau dengan suami takpelah juga. Yes,aku pown fikir camtu. Tapi nenek aku pown cakap,dia pown pakai bedak bila duduk rumah sejak muda dulu.


Kebiasaannya,terutama the ladies laa..make up bila
time nak keluar jalan2. Same ler dengan aku. Tapi sekarang aku tak layan make up,sebab aku tak suka dan tak reti. Cuma pakai sun block je. Patutlah nenek aku kalau lepas mandi,dia pakai bedak walaupun duduk rumah. Hasilnya,bila dia berumur macam sekarang she looks like pretty women? Yaww..bangga aku jadi cucu dia. HAHA! Kalau korang rasa logik,korang try lah dari sekarang.


Mungkin ada yang tak percaya,tapi kenyataannya ram
ai orang kata nenek aku muda lagi. Alhamdulillah,nenek aku sekarang sihat cuma sakit kaki. Mungkin sukar nak percaya tapi percayalah semua ciptaan Allah itu indah2 belaka.


*adakah aku pewaris macam nenek? HAHA! **JOKE!

2 comments:

nelly said...

Nenk lawa ..
=)

Mira_Idora said...

HAHA..
tengok siapa cucu dia..?
btw,thnx!