Monday, August 15, 2011

Pagi Yang Indah



Tetiba pagi ini aku rajin nak meng-online. Sejak dah ada laptop sendiri,bangga?? Maka lepas ini lagi rajin aku nak update blog.


Pagi ini tetiba aku tergerak hati nak blogwalking kat blog yang aku tak pernah singgah dan blog yang aku suka singgah. *perlu ke aku bagitahu ?


Aku ini suka baca blog orang. Bagi aku dengan baca blog dorang aku dapatlah improvekan skills aku dalam menulis dalam blog. Dan kalau blogger yang feymes-feymes ini aku suka juga baca sebab dorang cantik,lawa dan handsome blablabla. Jeles woo..dorang banyak followers. Tapi kadang-kadang aku terfikir dorang follow balik tak orang yang telah follow blog dorang?


Dulu aku memang tak pandai nak guna blog. Aku start ada blog tak silap form 3 or form 4? Tapi sejak aku terbaca satu blog ini,aku rasa aku perlu buat berubah pada blog aku. Yerla,zaman budak-budak tulis pun short form je. Tulis ikut sedap tekak je. Yeah,aku rasa kalau aku tengok older post mesti membosankan post-post aku yang tahun lalu.


Bila aku baca blog sorang Hamba ini,rasa macam menarik pula apa yang dia tulis. Tapi aku puas scroll atas ke bawah..dia ini lelaki ke perempuan?? Kalau perempuan aku interested nak kenal. Kalau lelaki aku kurang minat. HAHA.


Keputusannya,aku tak dapat cari jantina blogger tersebut. Tengok nama samaran macam perempuan tapi dia guna nama pelik pula? Susah betul laa..


Masalah yang sering aku hadapi bila view blog orang baru aku kenal or kenalan rapat :
  • Suka sangat letak lagu. Kalau lagu tu boleh pause takpelah juga. Tapi kalau lagu tak sedap,nak pause macam mana??
  • Suka tulis guna short form. Bagi aku,tu budak sekolah punya taste menulis.
  • Suka letak nama samaran tanpa meletakkan gambar sendiri. Kadang-kadang susah aku nak mengenal pasti siapakah tuan tanah blog tersebut.
  • Suka letak macam-macam perhiasan dalam blog or iklan. So lambat GILA nak loading. Aku geram je. Jalan paling mudah..aku klik "X" kat hujung screen tu.

Aku pernah buat dulu tapi sekarang aku dah berubah. Maklum la,manusia makin lama berubah. Berubah ke arah kebaikan. Dan aku dalam proses berubah ke arah kebaikan. Insyaallah..


p/s : Untunglah ada orang sayang. Merepek !




No comments: