Friday, July 4, 2014

Semangat di bulan Ramadhan.

Assalammualaikum..

Lately aku rasa macam rajin nak masak. Selalunya aku suka Google resepi dulu. Bosan makan lauk yang lebih kurang sama je. So kita try resepi lain. Hoho. Selalunya bila pagi, mesti tanya nenek "Nek,hari ni nak masak apa?". Kalau aku tanya soalan macam tu,aku mood nak memasak ler tu.


Aku suka try masakan yang belum pernah family aku masak sendiri kt rumah. Bila sekali mencuba masak benda baru, mesti ahli keluarga lain suka. Bila aku masak rasa seronok sebab belajar berdikari dan belajar dari resepi. Aku jarang nak masak masa bukan bulan puasa. Rezeki bulan Ramadhan ,aku jadi rajin. Hehe.


Okaylah, menu hari ni juadah berbuka Mee Kungfu dan makan malam Paprik campur. So lepas ni boleh serang pasar cari sayur nak masak. Yeayy !


p/s : suri rumah sepenuh masa.



No comments: