Friday, December 30, 2016

One semester left.

Assalammualaikum...

Sem ni merupakan sem kedua sebelum sem akhir. Semalam baru aku first paper exam final. Alhamdulillah boleh jawab. Dalam sekejapan je, cepat je masa berlalu. Aku rasa macam tak percaya dah nak habis belajar ijazah. Rasa macam cepat je masa ni lah !. Seriusly, dulu aku masuk ijazah macam redha tak redha je sebab masalah lain timbul. Tapi itulah setiap ujian yang datang, pasti ada hikmah.


Sepanjang sem ni, banyak ajar aku erti kesabaran. Erti kehidupan pun ye. Dalam sibuk berPSM1, aku ada juga masalah lain datang. Biasalah tu kan?. Walaupun aku hampir putus asa, aku teruskan juga. Demi mak abah. Dulu angah (kakak), cakap sambung ijazah ni susah. Aku macam takut pun ada sebabnya zaman diploma dengan ijazah tak sama. So aku dengan harapan beranikan diri untuk berhadapan dengan life ijazah. 


Aku suka dengar orang cerita zaman dia belajar. Sangat memberi inspirasi pada aku. Kata-kata semangat untuk aku sambung belajar lagi. Alhamdulillah walaupun dulu nak apply ijazah, aku fikir banyak kali nak sambung atas faktor ekonomi keluarga. Aku kesiankan parents aku tapi demi mak abah sanggup tanggung,aku teruskan. Allah swt permudahkan urusan aku.


Bila sambung ijazah ni, aku dapat belajar kt Johor. So aku sangatlah jarang balik kampung. Kalau balik pun, bila perlu je. Sebab malas nak drive 3jam balik dan isu minyak kereta pun mahal. Bukan apa,aku lebih suka menghabiskan masa kat Johor. Suka pergi library sebab sejuk giler. Hahaha. Rasa seronoknya.

Sampai sini saja,sebab takde seru nak sambung. Terima kasih

No comments: