Wednesday, May 4, 2011

Sedetik lebih.


Jari jemari terasa malas nak taip. Sebab blog aku bukan feymes macam orang feymes-feymes maaa.. HAHA. Tapi takkan aku nak give up lak kan? Nak jeles dengan orang feymes,tak ada langsung laa..


Okelah,kawan aku dah berhenti kerja sebab dia nak masuk matrik. Act,aku memang dapat matrik tapi aku tak nak pergi sebab adalah! Dan tadi aku dapat surat tawaran dari Kolej Profesional Mara Ayer Keroh,Melaka. HAHA. Semuanya Melaka. Cubalah bagi luar Melaka. Ada bran sikit aku nak pergi?


Tadi masa tunggu customers balik. Tetiba datang seorang budak lelaki berumur lebih kurang 10 tahun menjual kuih. Aku pandang budak tu rasa sayup je beb. Sebab aku rasa bersyukur sebab aku hidup senang diberi kemudahan. Budak tu kena jual kuih sampai habis. Cuba kalau kita bayangkan kita di situasi budak tu,kena bertanya pada orang "makcik nak kuihhh?? " Mesti segankan? Tapi budak tu selamba je. Mungkin budak tu dah lalui zaman perit dia. Mungkin juga budak tu pernah kena hina dengan orang sekeliling. Aku pernah tengok dalam TV,budak kecil kena hina dan macam-macam la. YA Allah,tabahnya budak lelaki tu. Kalau aku berada di tempat dia mesti aku tak sanggup bila kena hina. Semoga Allah murahkan rezeki budak lelaki tadi tu. Tak sempat aku tanya nama dia,aku hanya sempat sedekahkan dia air untuk dia minum.


nota jiwa : aku sangat letih. bila mau sambung belajar ini ! *kias je.

No comments: