Monday, May 14, 2012

Too emotional.

Semalam Mother's Day. Aku wish kat mak pagi semalam. Mula-mula aku macam malu,nak wish kat FB je. Tapi macam tak cool je,baik aku mesej terus. Nak call kredit tak mencukupi. Bila aku mesej,mak cepat balas. Agaknya mak tak busy la tu. Dalam mesej mak cakap, "ye ke..terima kasih banyak-banyak..Ada juga anak mak yang ingat. jangan lupa study hard for exam!". Aku terharu mak tulis gitu. Sebabnya aku berjauhan dengan mak. Hohoho.


Lepas mesej mak,aku pergi library. Study dengan Mai. Kawan baik aku. Pergi library tu nak cari bahan untuk assignment. cari majalah jumpa bahannya. Nak photostat tapi kesulitan yang amat aku kesali dengan library. aku geram kot semalam. dah lah library dah nak tutup,orang tu pula boleh melambatkan kitaorang. Tak efisien langsung sistem. Marah ini? 


Dengan perut lapar tak makan dari pagi sampai petang,aku cepat naik angin. Angin kuskus. Haha. Bila sampai kafe,aku tak sabau nak order nasi ayam. aku tak puas hati dengan nasi ayam tu sebab sikit sangat. aku dengan mai minta tambah nasi lagi. Kira dari RM3.50 jadi RM4.00. Hahaha. Kuat gila kami makan kan? memang tengah kebuluran masa tu. Allah saja yang tahu perut aku. 


Bila aku dah naik bilik,aku nak rendam baju. sekali tekan baju tu biar sebati dengan air sabun jari aku kena besi kat baju tu. Sakit gilalah. Masa tu aku mood PENAT sangat,tak daya nak solat asar nak mandi bagai. Bisa sangat bila kena tu. Aku rasa macam nak menangis je. Bila dah sapukan minyak gamat,rasa dia lagi bisa. Ya Allah,memang sabar jela aku masa tu. Mengadu kat boypiren,tak layan sebab busy kerja. Sakit hati aku bertambah-tambah. haish!


Itulah semalam memang hari aku naik marah,meradang je rasa. Ya allah,kena aku terlalu emosinal? Adakah aku stress dengan keadaan sekarang? Mungkin,aku rasa SEM ni lagi memberatkan banding dulu. Bahu aku ini pula selalu sakit. Memang dugaan la sekarang aku menanggung segala keperitan.  Tak lama lagi,aku nak final. Lagi besar dugaan aku. Kuatkan semangat aku Ya Allah. 


Sesungguhnya apa yang aku usahakan selama ini kebaikan untuk diri aku masa depan nanti.

No comments: