Monday, December 31, 2012

Isnin terakhir dalam tahun 2012.

Assalammualaikum..

Hari ini hari pertama start paper untuk semester 3. Alhamdulillah,apa yang dirancang semua berjalan dengan lancar. Apa yang diusahakan, semuanya membuahkan hasil. Alhamdulillah. Terima kasih ya Allah. 

Hari ini aku bangun awal, nak cari feeling pagi biasalah tu. Nak revised nota sikit sementara tunggu pukul 9am. Hati aku dup dap dup dap tak keruan sejak malam tadi. Berdebar punya pasal. Bila dah sampai pagi, aku cakap kat roommate aku "Tak sabar nak habis paper pagi ini". Tengok, sengalkan? Malam tadi berdebar..pagi tadi pula tak sabar? Padahal tak jawab lagi paper tu. 

Lepas sarapan makan roti, aku kembali duduk kat meja jepun aku baca nota. Mata aku memandang ke paparan skrin handphone Celcom. Seperti aku mengharap handphone itu akan menyala menandakan panggilan masuk atau mesej. Ye,memang aku mengharap sesuatu akan berlaku.

Dalam benak fikiran aku, terdetik nak call Abah nanti. Tapi tunggu dulu ada mesej atau panggilan masuk dari mak. Tak lama kemudian, handphone aku bergegar (vibrate) menandakan ada satu mesej. Tak lain tak bukan mesti mak. Tekaan aku tepat !

Terharu mak hantar mesej pagi-pagi walaupun dia sibuk dengan kerja. Selalunya aku call tapi kali ini aku tak nak ganggu mak. Mak hantar mesej ucapkan Semoga Berjaya dah cukup berharga. Terasa diri ini sentiasa diingati walaupun berjauhan. Rindu dekat mak. Dan aku hampir nak mengalirkan air mata baca mesej mak. Terima kasih mak doakan Mira. 

Tak lama tu aku call Abah. Abah ini payah sikit nak bercakap dengan dia. Dia lagi busy. Macam Perdana Menteri. Dengan anak sendiri pun dia cakap kejap lagi Abah call balik. Okay aku faham. Itu tandanya dia busy gila. Hahaha. Aku call, dia cakap busy tak lama nanti abah call balik. Lama juga aku tunggu, masa tengah bersiap. Abah call, suara abah macam happy semacam. Aku pelik kadang-kadang. Maybe hari ini dia bahagia. Haha. *tetiba?

Abah pesan ingat dalam dewan tu mak dengan abah ada. Aku gelak tapi dalam hati tersentuh hati yang kecil ini. Abah selalu bergurau dengan aku bila call. Abah tanya bila abah kena ambil aku? Cuti sem kali ini abah ambil. Bersyukur sangat sebab exam aku habis hari Jumaat. Alhamdulillah. Abah ini pelupa ,kita kena ingatkan selalu benda penting macam tarikh aku exam,aku balik & macam-macam. Adik-beradik aku semua dah masak sangat perangai abah. 

Terharu bila abah cakap bayangkan abah dan mak ada dalam dewan exam. Dan kata-kata ini bermain di fikiran masa aku jawab paper tadi. Aku tersenyum bila abah cakap macam tu. Bangga jadi anak abah dan mak. Walaupun berjauh dengan mereka, mereka sentiasa mendoakan kejayaan aku kat sini. Terima kasih ya Allah engkau kurniakan aku ibu bapa yang penyayang.


p/s : empat lagi paper perlu aku tempoh lepas ini. Allahuakbar..


No comments: