Friday, September 27, 2013

My Friday


Assalammualaikum.

Seriusly, hari ni aku bosan teramat sangat sebab takde kerja. Aku ni pula takut kalau nampak BOS mcm trauma sikit. Yela, sebab BOS ni muka dia ada lain sikit. Kalau tengok je terus jadi takut. Haha. Power kan?

Kadang-kadang aku cuba jadi cool dengan orang yg lebih tua dengan aku. Hmm...ada yg okay lah dan ada yg tak okay. Kalau yg okay tu, aku selesa nak tegur. Kalau yg tak tu, aku kurang sikit.

Bila tengah praktikal ni, aku rasa macam hmmm "kan best dapat company yg best-best? Bos sporting? Ada elaun? " Kenapa nasib aku begini?

When people asked me "how's your intern?" , "How much your allowance?" 

Aku rasa malas nak jawab sebab NEGATIVE !
No allowance. Rasa menyesal pula minta company camgini ! Kalaulah aku tahu, dari awal aku tak ingin datang sini. Masa mencari tempat praktikal dulu, memang susah sebab masa tu aku tengah study kt Pahang. So peluang nak balik Melaka, amatlah tipis. Mengharap search kat Google je. Tu pun nasib-nasib je dapat cari.

Nak minta tolong orang lain, malas sebab tak susahkan sape-sape. 
Dulu aku pos resume, ada dalam 10 tempat. Hanya 1 tempat je yg reply. Sedihkan?

Akak-akak kat ofis ni kesiankan kat aku sebab bosan takde kerja. Maybe sebab aku takde elaun, dorg kisah dengan tak kisah nak bagi kerja kot? Dorg nasihatkan aku supaya SABAR jela. Pengalaman praktikal. Hmm.

p/s : lambatnya tunggu pukul 5pm. hmm

No comments: