Friday, October 4, 2013

Pengalaman bekerja dengan staff.

Assalammualaikum.

Nak masuk 2minggu aku duduk ofis sini,mula-mula kekok kt sini sebab tak biasa dengan dorg. Dah lama-lama okay.

Dua hari lepas, ada pekerja baru masuk bahagian pentadbiran ADMIN. Mula-mula aku ingat ADMIN tu yg control website ke jaga server ke? Yela,bahasa komputer ADMIN tu lain. Tapi akak sini cakap ADMIN tu bahagian pentadbiran. 

Pekerja tu perempuan nama dia Su. Dah kawen dah pun. Semalam masa rehat, dorg lepak ofis sini. aku pun buat hal aku tengok LOVE YOU MR ARROGANT. Akibat bosan terlampau, aku layanlah tonton. Hahaha.

Masa tengah khusyuk aku tengok tonton, akak Wati (dah kawen ada anak sorg) & kak Su (anak 2org) bercakap pasal bersalin. Aku ni pasang telinga jela sebab hal perempuan, tak salah kalau aku dengarkan? cuma aku belum kawen je. Herherher.

Masa dorg cerita, kak Wati cakap masa dia nak bersalin masuk wad pkul 7pm tapi bersalin pukul 11pm. Memang sakit gile la,rasa nak tendang je Nurse tu. Pasal bius pula, kalau tak ambil bius,kena tahan sakit 18jam. Gile wooo nak tahan sakit lama macam tu. Lemah otot aku dengar semalam.

Kak Su pula cakap masa time dia dulu, bila dah jahit..agak-agak berapa jam lepas tu Doctor dtg cek rahim dia kot-kot ada darah beku. Kaedah yg doctor tu gunakan mmg ngeri aku dengar. Kalau ibu yg dah ada pengalaman bersalin tahu. aku dengar semalam, aduii nak pengsan gua. 

Tapi bila aku fikirkan balik, Allah swt ciptakan kaum Hawa cukup sempurna. Hanya kaum Hawa saja yg boleh melahirkan anak. Sakit nak bersalin hanya kaum Hawa yg tanggung. Hebat sungguh perancangan Allah swt. 

Inilah padahnya aku bersepejabat dengan staff yg dah kawen. Bila dah dengar rasa takut pula. Bukan senang aku dapat dengar cerita free macam ni kan? Masa aku praktikal je aku dapat belajar macam-mcam. Nanti kalau dah smbung degree, hadap buku jela aku. 

p/s: boreddd.. :'(

No comments: