Tuesday, October 22, 2013

Ujian itu manis.

Assalammualaikum.

Alhamdulillah aku masih ingat blog aku yg dah tua ni, yela sejak zaman sekolah aku buat. Dulu pernahlah terfikir nak delete account blog ni tapi rasa sayang la pula. Even nama link address aku macam kebudak-budakan *eh iyela masa aku create blog waktu zaman hingusan tapi aku tulis fikiran org dewasa okay?

Okaylah straight to the point, hari ni aku rasa penat gila sebab malam je kena basuh baju pakai tangan. Disebabkan mesin basuh kat kedai,maka aku ambil turn basuh baju waktu malam. Waktu siang neneklah basuh sebab aku pergi kerja waktu tu. 

Bila aku kerja ni (praktikal je pun) aku rasa makin penat dan letih. Barulah aku faham kenapa abah selalu cakap "Nanti kau dah kerja,kau rasalah penat dia macam mana?". Dan sekarang aku mengerti maksud abah tu.

Setiap pagi, aku mengambil masa 45minit drive pergi kerja even aku dah bawa laju pun still 40minit paling awal sebab jemm pagi-pagi. Balik pun sama, situasi same je sebab orang pun balik kerja. Sampai rumah aku penat, aku stress dan aku suka tengok kucing-kucing aku datang kat aku tunggu sampai aku keluar dari kereta. terharu. Kucing pun boleh faham tuan dia dah balik. Hahaha.

Dan malam pula,aku basuh baju. Tapi tadi aku basuh lambat sikit sebab aku godek laptop aku kena virus. Tambah lagi kemanisan dalam ujian aku. Adoi. Sedih betul la, laptop aku belum sampai setahun..kalau kena format sayang la semua installer aku dah install. Hmm.

Aku cuba buat sendiri cari jalan penyelesaian sebab malas nak minta tolong orang lain sebab orang lain pun ada komitmen. Fine, aku cuba search youtube bagai, google cari cari and of courselah bukan senang nak dapat.

Aku ni pula jenis yg a bit slow. Aku rasa lebih mudah faham dengan youtube. Percubaan kali pertama tadi, GAGAL. Virus still ada bila aku cucuk pendrive. Aku dah delete virus yg ada dalam System32. Oh tidak, aku rasa tak boleh nak teruskan malam ni sebab mata gua dah mengantuk. 

p/s : malam ni aku dapat berita kawan Ayah aku dah meninggal, al fatihah kepada kawan aku. Semoga beliau tabah menghadapinya. Allah menyayangi Ayahmu.

No comments: