Wednesday, April 13, 2011

Bila itu pengajaran.

Semalam memang malang tak berbau untuk aku. entah apa lah silap aku,aku boleh kena saman. Seriusly,dalam sekelip mata je benda tu berlaku. Nak menangis pown ada tapi redha jela. Salah aku juga ! So gaji aku untuk bulan niw telah aku korbankan untuk bayar saman. Apakan daya,aku tak nak susahkan parents aku. Balik je semalam nak dekat pukul 7pm. Lepas solat magrib,aku tidur ! Bangun balik nk solat isyak then tidur balik. Yer,aku berkabung semalam.


Dan hari ini,aku memang tak de mood nk kerja. Nasib baik kawan baik aku bawa aku jalan2 Melaka bersama atok dia. Dan aku dapat menik
mati McFlurry !! Rasa nikmat sangat tapi hanya seketika der. Sampai kedai,orang tanya macam2. Macam aku artislah pulak?



Yer,aku TAK DAPAT jadi cikgu. Sebab aku tak layak sebab aku memang dah tahu dari result keluar hari tu. Tak pelah,xde rezeki aku nak mewarisi parents aku. Tahniah kepada siapa2 yang DAPAT jadi cikgu. Sejak akhir2 niw,macam2 berita aku dengar. Cikgu kena tumbuk dengan anak murid la hape la. Huh! Dasat2.


Apa2 pown,aku memang rasa tergugat dengan kawan aku sorang. Tapi itu rezeki dia,tak kan aku nak halang. Dan aku macam2 dugaan aku hadapi,hanya aku tabahkan hati untuk hadapinya.


nota jiwa : aku sedih tapi aku redha. Aku asyik nak marah,uish !




5 comments:

dear anies said...

sabar ye.mungkin allah da sediakan rezeki yg lbh baik.cuma kita je yg blom tau apa rezeki tu

Mira Idora said...

yer..terima kasih kerana nasihat.

kaka said...

aku pn xdpt beb..btw..cool :)

Cik NIA said...

lebih kurg sme jek ngan aku ko ni...hahaha

Mira Idora said...

kaka : haha. same ler kite...
nia : tahu tak pe.. Xde rezeki.