Friday, November 25, 2011

Pahang : Musim hujan.

Sekarang negeri Pahang musim hujan. Kalau tak lebat maka tak hebat laa ujian yg Allah turunkan. Kalau tak lebat pun , renyai-renyai jela. Tu pun depent pada hujan. So bila dah hujan nak pergi kelas kena bawa payung. Aku ini pula jenis macam malas nk bawa tapi kalau tak bawa menyesal tak sudah.


Aku ada dua payung. Satu untuk kegunaan aku dan satu lagi spare part. Aku beli masa hari expo U aku. Kadang-kadang bila kita ada barang macam payung lebih la katakan? Mesti ada orang nak pinjam. Aku tak kisah kalau orang nak pinjam tapi aku sangat sensitif kalau payung aku itu dirosakkan. Sedih kot.


Tapi apa yang aku lalui ini, memang kena banyak bersabar. Walaupun kawan ramai, tak semua setia dengan kita masa susah. Kadang-kadang aku diduga dengan kesabaran yang tinggi. Tapi bila aku susah, takde siapa disisi aku? Aku sedih. Aku hanya mampu call mak. Mak tempat aku mengadu. Serius ! Mak adalah segala-gala untuk aku.


Aku mengaku, minggu ini aku stress gila bagai dengan test,HOT,quiz & elselah. Tak terkatalah.. Aku boleh menangis kalau aku tak kuat nak hadapi stress. Aku nak berjaya dengan berdiri atas kaki sendiri. Buat apa kalau berjaya dengan cara menipu?


Aku tahu aku tak mampu nak menghafal but at least aku usaha untuk memahami dengan sendiri.


nota jiwa : aku rimas dengan manusia mulut takde lesen. *Grrr!

No comments: