Tuesday, December 27, 2011

It's all about human behavior.

First story:
Cerita aku ini pasal printer. Kebiasaaannya orang macam aku yang ada printer selalu jadi mangsa. Sebabnya? Orang nak tumpang print. Pada awalnya,aku tak kisah orang nak print..tapi kadang-kadang menganggu masa aku. Tak kira masa aku rehat lepas balik kelas or nak study.


Pernah sekali tu,aku baru je habis kelas. Dan macam biasa aku mandi,solat dan basuh baju then tidur. Sebelum aku basuh baju, tetiba kawan datang nak print. Seriusly,masa tu aku penat sangat.. Kepala aku sakit. Aku nak tidur. Hak aku lah kan nak buat apa? Tapi kawan tu bagi impression yang annoying. Aku cakap baik-baik kot masa tu.


Ya Allah,aku rasa sakit hati masa tu. Bila aku masuk bilik,roommate aku cakap dia cari aku dari tadi tapi masa tu aku ada kelas. Aku boleh buat apa? Dah masa kelas aku padat. Senang cerita,masing-masing beli printer sendiri. Tak payah ganggu masa orang lain. Dan hormati keputusan orang lain.



Second story:
Bila dah nak final,baru terkial-kial cari nota hitu hini. Ini namanya last minute action. Aku kurang berkenan perangai camni. Come on la,dah besarkan? Spent time wisely with studies. Aku pun cari nota,minta lecture. Paling senang,aku print out nota tu. Senang nak baca. Tak perlu selalu nak on laptop.


Kenapa aku boleh belajar hidup susah demi mencari nota mengapa tidak orang lain? Kadang-kadang bergantung pada diri sendiri. Nak berjaya perlu berusaha keraskan? Aku tak kisah nak share ilmu dengan orang. Tapi dalam keadaan nak nazak nak final ini..hurmm..fikir-fikirkanlah..


nota jiwa : sakit mata aku wooiiii...

2 comments:

sea_lavender said...

sabar..sye fhm perasaan awak~ bese la bkn smua org mampu laksanakn spt kte.. mgkin awak mampu m'mberi nasihat pd mereka agr sedar..sye da lalui semua ni since zaman sek jgk.. sikap nk mudah tk fikir usaha org lain..brsangka baik dalam mse sme kte m'gajar mereka..Insya-Allah mreka juga mampu mnjdi spt kte lebih allert...

Mira Idora said...

ye betul. Lumrah kehidupan kan?
thankss sebab bagi nasihat.
mungkin nasihat awk tu akan membetulkan kesilapan sy yg lalu.
kadang2 sy tak tahu samada tindakan sy betul ke tak?
hehe.
manusia kan? tak semuanya sempurna.