Wednesday, September 12, 2012

Berubah untuk menjadi lebih baik.



Today,class cancel. Suka ! Bangun awal bukan main,tapi tidur balik. Hampeh je kau mira. Well, minggu awal ni..kelas aku tak penuh. Maksud aku,macam Lab selalu cancel sebab tak belajar apa-apa lagi. Macam semalam penat je satu kelas tunggu lecture datang,sampai dah setengah jam. Aku blaa jelah wehh. Tidur lagi bagus.

Actually, sebelum aku log in blog aku ni. Aku ada terbaca blog kawan aku. Which is,she's my friend but we're not same course just a good friend la senang. Aku rasa macam humble and some liked feeling down. Sebab result aku kali ini tak berapa dibanggakan. Aku rasa macam "oh okay,kau kos lain..memang la meletup-letup result kau". Adakah kos aku ni susah? Rata-rata kos aku ni ditakluki oleh kaum Cina and Indian. Dorang memang superb pandai. Aku tak dapat nafikan.

Kadang-kadang aku terfikir sejenak? Kaum Melayu ni malas ke? Aku lah tu kan? Aku dah usaha sedaya upaya. Aku perlu bersabar untuk dapatkan something worth. Aku tahu aku ni tak sehebat macam orang lain tapi aku cuba.

Nak pula sem ni banyak subjek susah,aku carry 19 credit hours. Even 7 subjek,aku rasa boleh pengsan lol. Kecuali English je longgar sikit subjek tu. Masalah yang aku akan hadapi sem ni,dapat lecture yang susah nak bagi kerjasama. Macam sem satu,ada sorang lecture ni dari Bangladesh. Cakap Melayu pelat-pelat. Nak berkomunikasi dengan dia memerlukan kesabaran yg tinggi. Nasib baik perempuan,hati mulia sikit. Hahaha.

Sem dua pula,Lecture programming aku tegas gila. Memang susah nak tengok dia senyum gelak semua. Dia pernah cakap " Kalau macam ni lah perangai awak,fail la awak semua".(dia cakap satu kelas aku). Aku rasa macam dah hujung dunia je bila dengar dia cakap macam tu. Tapi alhamdulillah,aku dapat B-.

Sem ni pula,satu lecture yang bakal aku masuk kelas dia. Dia bukan orang Malaysia. Tapi tegas juga. Ni PA aku cerita,aku dah risau. PA (penasihat akademik) "Saya tak nak tengok awak fail nanti". Hah! Kejam sungguh,kenapa sem ni aku mesti berhadapan lecture hebat macam tu? Mungkin ini semua dugaan belajarkan? Aku perlu tabah.

Sem ini aku nak jadi lebih fokus dalam kelas. Siapa tak nak kan grad dengan cemerlang? Aku nak,nak banggakan mak,abah dan nenek. Walaupun aku ada lagi 1 tahun setengah kat sini. Aku cuba,dengan izin Allah aku mesti lakukan demi keluarga. Aku nak sambung degree lepas tu kerja la kot. Then,kalau rezeki ada nak sambung Master. Itu belum termasuk hal kahwin. Haha. Tunggu la "him" kena extend lagi.

Abaikan apa orang nak cakap? Aku mesti teruskan perjuangan ni. Aku mesti lakukan dengan hati yang ikhlas. Jeles woo,dua orang kawan aku Chinese buat fast track. Jump in teross masuk degree. Huh,respect dorang.

pesanan : Aku rasa macam empty je. Kosong kosong.

No comments: