Saturday, November 2, 2013

Perpisahan

Assalammualaikum.

Semalam merupakan hari terakhir untuk tiga orang kawan aku setelah 5bulan praktikal. Lepas ni,tak meriahlah office dorang dah takde. Mula-mula sukar nak percaya dorang dah habis praktikal,sebab aku rasa macam baru semalam aku masuk praktikal berjumpa dengan dorang.

Orang kata setiap permulaan pasti ada perakhiran. Setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Di mana ianya bermula, disitulah ianya berakhir. Perkenalan selama dua bulan aku bersama mereka, merupakan kenangan terindah. 

Walaupun ada kalanya ada salah faham,bermasam muka, sikap tak puas hati dan macam-macam lagi. Banyak kenangan gelak-gelak dalam ofis tu. Tapi aku dapat bersama dengan mereka utk sebulan lebih je, masuk bulan kedua aku kena bertugas di cawangan lagi satu. 

Hampa aku diberi peluang lagi seminggu mereka nak habis untuk bersama mereka di office. Tapi tak mengapa, aku redha dengan takdir Allah. 

Pagi tadi aku datang office dengan perasaan sunyi, aku yg buka office pagi tadi. Hingga sejam berlalu, tiada org yg datang. Hampa. Bos pun tak datang kerja. Kalau ada mereka, takdelah aku rasa sunyi. 


Inilah dia, Daya, Shawal dan Diba. Selesai sudah praktikal mereka.


Aku lagi dua bulan. Sob sob........

No comments: