Thursday, October 4, 2012

Rezeki


Assalammualaikum peeps !!

Kalau diikutkan malam ni,aku tak beli makan malam pun. Petang tadi kelas pula BATAL, heaven betul aku rasa. Aku tidur jela. Penat semenjak minggu ni aku busy. Selalunya petang balik kelas aku beli nasi goreng untuk dijamu makan malam nanti. Tapi hari ni, aku tak beli sebab dalam hati dah tanam tak nak makan malam pula. Nak cuba belajar save budget.

Tiba hari malam,aku tetiba rasa nak pinjam buku. Nak pergi library tapi nak ada kawan. Bukan tak berani pergi sorang-sorang tapi malam hari gelap. Nak cari buku untuk ditelaah. Akibat subjek aku killer BELAKA, memaksa diri aku untuk pinjam buku. Hahaha.

Sampai library cari buku yang aku pinjam. Akhirnya, tiga buah buku aku pinjam. Tu pun tak tahu nak pulangkan bila? Haha. Biasanya tempoh pinjam dua minggu. Agaknya kot? Okay,pasal buku dah settle !! Masa untuk gerak balik,hujan turun dengan lebatnya. *EH,lupa aku pergi library dengan Mai. 

Kaimi terpaksa tunggu hujan berhenti. Aku ada payung tapi Mai takde. Terpaksa tunggu kejap EH lama lah aku tunggu tadi. Haha. Aku tak ingat berapa minit aku tunggu tapi lama lah. 

Bila hujan dah berhenti,kami pun pulang. Satu payung kongsi dua orang. Aku yang gebus dengan Mai yang kempeng. Hahaha. Selamat tiba di kafe. Sampai kafe,aku terasa nak minum air. Even hujan tekak nak minum air sejukk !! Order air,air yang tinggal Sarsi. Air lain dah habis. Abang jaga air dah nak tutup kedai. Bila nak bayar,dia kata takde duit baki.

Pergi kat cashier,cakap duit takde. Depa semua dah kemas nak balik. Sorang lagi abang cakap "Bagi jelahh !!". Maksudnya,bagi jela air tu free. Aku senyum lebar. Haha. Jimat duit aku kan? 

Tak lama kemudian,abang tu panggil nak bagi nasi goreng free. Dorang dah nak kemas-kemas. Nak buang nasi tu sayang,so aku ambil la sepinggan buat alas perut. Alhamdulillah rezeki malam ni. Hehehe. Tak sangkakan?Niat aku tak nak makan tapi rezeki datang. Takkan nak tolak pula dok? 


aku dengan Mai.



p/s : ada orang cakap "COMEY gambar kat facebook?"
           Aku "-_-??"

No comments: