Thursday, November 22, 2012

Lemah bukan aku tewas.


Assalammualaikum people.

Aku punya masa sebulan lagi sebelum nak final exam. Macam tak percaya je kot? Macam cepat sangat masa berlalu. Aku tak ready wehh. Serius ! Ya Allah.. But alhamdulillah sem ni aku balik cuti abah boleh datang ambil. Sangat best ! Sebab tak perlu aku nak naik bas. Hoho.

Sem ni aku rasa macam banyak sangat dugaan. Tapi bila aku kenangkan usaha family aku hantar aku ke sini,aku rasa sebak. Takkan aku nak sia-siakan usaha mak & abah. Nenek orang paling excited kemaskan barang aku setiap kali aku balik cuti. Aku macam takde feeling nak kemas. Dia kemas part makanan yang dia bekalkan. Kadang-kadang baju yang aku nak bawa,malas nak lipat aku bagi kat nenek. Hahaha. Betapa pemalasnya aku kan??

Untung ada nenek yang pandai masak,ambil berat,penyayang kat cucu dia. Aku tahu nenek jenis pendam apa dia rasa. Aku rasa tak sabar nak cuti sebulan nak spent masa dengan dia kat rumah. Hehe. Aku suka sakat dia,dan dia akan marah kat aku sakat dia. 

Bestnya pengalaman belajar aku,keluarga paling banyak bantu bagi semangat. Alhamdulillah nenek masih sihat hingga sekarang. Dulu aku pernah terfikir kalau orang yang kita sayang pergi buat selamanya. Allah panjangkan umur nenek lagi. Terima kasih Allah.

p/s : kuatkan semangat kau Mira. 

No comments: