Friday, November 18, 2011

Mid Term Semester.


Kalau zaman sekolah, masa exam aku boleh relax. Kalau tak dapat "A" pun tak pee.. Baru exam bulan-bulan. Apedehal?? Tapi sekarang dunia aku jadi terbalik ! Setiap kali ada kuiz ke? Lab Sheet ke? Test ke? kena skor..kalau tidak..golap la masa depan aku. Tapi ini semua bergantung pada diri sendiri. Nak dapat terbaik atau tidak?


Of courselah, semua orang nak dapat yang terbaik. Dapat markah bagus-bagus. Kalau tak dapat markah tip top,rasa tercabar dengan kawan yang dapat markah high. Kadang-kadang aku rasa susah sangat nak cari kawan yang boleh bawa ke arah kebaikan? Disekeliling aku ada je kawan-kawan tapi tak semua okay. Ada juga kekurangan.


Kalau dapat kuiz ke assignment? aku suka buat sorang-sorang sebab aku percaya apa aku buat ini nak sedapkan hati je akibat perangai kawan-kawan aku. Aku cuba usahakan sendiri walaupun benda itu kritikal. Aku cuba keluarkan idea aku sendiri. Sehinggakan aku pernah give up. Tapi berkat aku bersabar dan sabar. Kalau aku ada masalah yang aku rasa boleh minta tolong kat family,aku direct call ! Sebab dengan family,aku tak malu nak bertanya. HAHAHAHA.


Buat assignment kena stay up late. Sedih giler kot dan effect pada hari keesokkannya. Kalau dalam kelas confirm WA MENGANTUK !! Menguap-guap aku jadinya ! Tapi itu semua tanggungjawab aku,kena aku pikul hingga habis Diploma kan?


Kalau dulu aku tak suka baca buku tentang komputer, sekarang bolehlah sikit-sikit tahu selok belok tentang komputer. HAHA. Abah pernah kata "kau belajar pandai-pandai nakk,nanti abah nak belajar dengan kau !". Aku terpengun..bila abah cakap begitu. Sebab abah pernah mengajar aku masa zaman sekolah dedulu. Itulah tanda aku akan balas jasa abah suatu hari nanti.


nota jiwa : makin lama aku makin malas nak update BLOG !!

No comments: