Thursday, July 21, 2016

Al fatihah

Assalammualaikum.

Pada Ramadhan yang ke-19, aku dapat berita kematian nenek belah ayah sudah pergi menghadap ilahi. Masa tu, aku baru sehari selepas selesai exam. Exam Khamis pagi tu, petang tu dalam lepas zuhur aku gerak balik Melaka. Pada asalnya , aku plan nak balik Jumaat pagi tapi rasa macam nak gerak jugalah Khamis tu.

Esoknya (Jumaat) bangun sahur tetiba Angah call aku. Aku terkejut lepas angah bagitahu pasal Nek Mah (nenek belah ayah) dah meninggal. Dah lama dia menderita sakit ,akhirnya raya tahun yg ketiga dia pergi buat selamanya. 

Nek Mah pergi dalam keadaan tenang , jatuh pula pada hari Jumaat dalam bulan Ramadhan. Semoga Nek Mah di tempatkan di kalangan orang-orang beriman.

Aku tak berapa rapat dengan arwah Nek Mah. Tapi untuk mengingati hari dia pergi, aku tulis dalam blog ni. Yela ingatan aku ni bukan ingat semua perkara. blog ni pun dah macam diari jugalah. 

No comments: