Wednesday, October 27, 2010

kisah dari aku.

Kehidupan aku hari ini sangat simple..Xd y happening..Bile anak dara dduk uma..xlari dr buad kje uma..seperti sidai kain..*haha..!!.. Agak busan lah jugak..asek kne buad kje uma...Taun depan da 4sure aku dpt kerja tanpa gaji..*haha..!!.. Menyidai kain,masak *kalau nnek xsihat ,sapu sampah..dan segala bagai..ah.. Ak rse takut lak nk spm xlame j lagi... Relax ...!!!....
Aku terfikir patut aku being cruel..?... Yerla,"kau" mg xpenah nk pk perasaan aku niw...tapi seyesly aku palak gila ngn kau mehh... Aku rase nk je lempang kau ckup2.. Orang cm kau niw mg xgeti nk bsyukur..*knp ak ckp cmniw..??.. ^yeah,mg ak marah gila...!!... Tapi hakikat nya "kau" manusia gk ann... Pape jela..aku pown ade perasaan..

Semalam bwu aku teringat dak Megat minum air aku tanpa segan silu..Actly,aku syesly frankly speaking aku xsuke laki minum air aku.. Nk2 plak xd pape hbungan lbh dr kwn..*haha..!!..maen2 j.. Megat dengan selamba otak dy minum air aku..Bdk kelas aku especially guyss..mg suke mnx air bdk pmpuan.. Nk lak an,pmpuan niw lembut,baek..Sng cite pmpuan niw kaum yg lemah kenn..??.. Tp ak TIDAK weak..!!!... im stronger than them..*haha..!!!... Bdk laki kelas aku niw,mg kedekut gila bapak ah..bab duet.. Mcm2 pesen peel ada..Aku nasihat jgn cri jdoh dgn bdk laki cm kelas ak niw..*bad behaviour..!!..

Kes 1
Si laki pantang tengok bdk pmpuan pegang makanan..mesti nk mnx..Then,nk plak bdan cm BABY..*sebut dlm bahasa melayu keyy..??... Cara nk mengendeng dengan ckp.."alah kalau xnk 2,bagi jela..aku..."... Dy ingat kami as pmpuan bduh kew..??..dengan taktik lapuk dy 2..Kalau ak jd pmpuan 2..aku akan sound.."kalau nak 2,cakap jela..!!!!..,xpayah nk berkias2..!!.."...Bile dah dengar aku cakap cm2,si Laki akan beredar..dlm aty xpuas..sebab xdapat.... Aku dah penah sound sekor badak niw... Mg kuat makan...pantang npk makanan..mesti nakkk...

Kes 2
Kalau sowg laki bwk bekal makanan..kwn2 yg len akn standby nk mnx.. Bayangkn 1 bekas polistrenn,share 3-5orang...???... Klau kowg puas x makan reramai cm2..??... Bile sowg kwn y bawak bekal td da makan,dy tinggalkn utk kwn2 y len.. Bile da ramai keliling bekas 2..,tangan mereka akn berebut2 amek item yg ada dlm bekas 2..Klau y tamak,akan habesskn dlu..bwu bagi kt orgg lenn... Klau kowg xrase geli kew.??..makan dgn tangan xbasuh..Kalau ak la,geli siott..nk pulak aku jenis pembersih... Klau ada pkwe cm2,da lme aku tinggalkan... Tolong lah jage kebersihan..da lah sekor2 jantan bau pening otak aku bile kowg dekatt..Aku xtw ah kowg niw mandi kew x..??..Tapi mg berbau ah...Hish..sory terkutuk..tp it facts...!!!...

Kes 3
Kalau sowg pmpuan bwk balek keropok or roti pizza.. Sowg laki akn dtg n muke selamba amek..Si pmpuan niw bagi..je..sbb da masak sgt dengan si laki 2.... Dalam aty aku cakap,"si laki niw kalau makan kteowg*pmpuan xpnh pown nk mnx..ini knp time kteowg makan dy mnx..??..".. Dasar laki xgune...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..........

Kes 4
Sowg laki niw,sggup xberbelanja time rehat..dgn alasan.."mls nk beli..!!!.." Bile org beli makanan sedap,pndai plak mnx..??.. Mg jarang gila ah..npk laki niw beli makanan bwk balek..??.. Bley kire duet dy jimat..time kt skula.. Alasan dy dlu,nk simpan duet nk betulkn moto lah hape lah.. So smpaikn makan minum dy kteowg lak support.. Pe kes laki zman skunk niw..??... Xkn r t kau da kawen,bini kau nk support kau lak..??..Xmalu kew..??.. Baek jgn jadi laki kalau kedekut duet..mak apak kau bagi duet blanje kt skula,bukan tapau org je.. Malu ah sikit kau 2 laki..??.. Mane letak yer maruah kau..??..Pmpuan j blnje kau...??!!..

Kes 5
Kelas aku kalau buad jamuan,laki mg paling kuat makan.. Mcm hari 2,ad lah nuggets goreng..Aku ingtkn nk amek lah t,tgok2 je da lesap 1 bekas 2...Bdk laki melahap ..!!...xingt dunia...Haish,saba jela aku... Sbb 2 kteowg kalau pape,mg xnk byk mkann lebih..Laki niw pndai j makan,kemas xgeti..Bile da abess mkn,blah cm2 jee.. Sp xsakett aty weyy..??..Pmpuan jd hamba dowg lak..??..

So secara totalnya,laki niw mg lokek bab duet ah.. Aku xtw ah cmne kalau dowg dah ad awekk t..Sp lah gadis malang 2..*jaat siott...Cane ak nk respect dowg,dowg pown xrespect aku..??.. Layann ak cm baruah je..Tape lah,da nk spm ann..??.. Ak xheran kowg idup kew nk blaja kew nk mati kew..??.. Sbb kowg niw mg kurang aja dgn ckgu n kwn2 y len.. Kowg ingt kowg akn tenang kew jwpp spm t..??..Tgok lah spe y akn ckp "menyesal aku kurang ajar dengan ckgu"..rsult ak...-------------------------------------??.. Nsb kite akn dtg,hanya Allah saje y tw... Aku doakn kowg *laki sedar diri sblum terlmbat.. Gara2 perangai biadap kowg*laki sume ckgu kt skula anti dengan kelas aku.. Kteowg y pmpuan xberslh..terbabit sekali..?.. Nk menuding jari pown da terlmbat..nk myesal sbb sekelas ngn dowg..??..lg ah terlmbt...Sume yer akn tamat pada 23.11.2010 t... Aku tidak akn bersame laki2 y xbergune 2 lg.. Mg btul mreka xbergune..dtg skula buad dajal je.. Pgil ckgu dgn mcm2 gelaran..kowg ingt kowg da ckup bgus ah..??.. ape y kowg dpt pgil ckgu dgn gelaran pelik2 2..ilmu y ckgu bgi 2 berkat msuk dlm otak kowg...Kowg pnh pk 2 sume..?.. Ramai ckgu saket ty,mkan ty,kciwa dgn sikap bduh sombong kowg..Ak da lali lah dgn msalah2 niw.. Busan aku..Idup ak xtenang dduk sekelas ngn kowg... Kenangan kite hnya pada t shirt kelas j.... Mg selama niw,ak saba je..Kowg da kutuk ak mcm2..oke fine ak trime.. Ak xkesa ah..Xdpt berkat kowg,ak xheran ah..Kowg bukan kwn ak pown..kowg adalah msuh aku..!!!.. Syesly,ak da lme meluat gila ngn peel kowg...Kowg=laki..


*maaf jika ada pihak y terasa dgn kata2 aku di ats..Ini adalah fakta dr aku..y telah mgalami,memendam sekian lame yer..Wlaupape pown,ak tetap tabah hdap peel kowg..even kdg2 benci...Xp lah,Allah maha mgetahui...Tolong jgn bgi muke sgt kt laki...Mereka bukanlah laki y sejati..kalau mgikutkn cite di ats..lah..Fikirkan ape y penah mereka buadd kalau kau kata mereka laki sejati..??..buktikn..jika mereka bukan sperti kes2 di ats... Laki xsume yer sama..stiap org ad perbezaan yer...Hargailah org y ad budi pkerti y baekk,hormat pmpuan...bukan mghina pmpuan,ckp blakunk... Itulah saja kisah dari saya 'mira_Idora'..*haha..!!.. Aku bukanlah anti laki,tp xsuke laki y xrespect pmpuan...

No comments: