Wednesday, August 10, 2011

wordless Wednesday.


Okay,pagi-pagi aku dah kena pergi pasar untuk beli barang mentah. Actually,aku tak suka pergi pasar kerana perasaan takut untuk berhadapan dengan orang sekeliling. Tak tahu mengapa tapi itu adalah kelemahan pada diri aku. So masuk pagi tadi dah dua kali aku merempit pergi Pasar. Pasar yang agak jauh dari rumah. Walaupun aku masa itu dalam MOOD tidur,aku merempit juga lah..

Sampai je kedai sayur yang biasa aku pergi,aku pilih barang aku mahu beli. Bila nak bayar,makcik kedai tu kirakan. Masa 1st time aku datang anak perempuan dia kirakan. Bila makcik tu sebut harga rm19.80. Aku hulurkan rm20.00. Dia pulangkan rm0.50. Aku macam pelik? Grrr..makcik ini salah kira ke apa? Rupa-rupanya dia bagi aku diskaun. Hoho..aku rasa bersyukur sebab makcik tu baik hati dengan aku.


Even aku baru lagi jadi pelanggan dia,dia dah beramah mesra. Mula-mula aku datang,aku macam takut nak cakap. Tapi bila makcik tu senyum,aku pun okayy aku pun balas la senyuman dia. Tengok !! dengan senyuman je aku dah ber
asa yakin nak beli kat kedai tu. Dan kerana senyumanlah makcik tu berjaya tarik pelanggan. Senyum itu kan sedekah.


Malam ini aku rasa happy dan terharu sebab ada orang wish birthday kat aku. Sebenarnya esok birthday aku tapi dia wish awal-awal dan siap nyanyi lagi. Sweet wehh!!macam couple je.. Ouchh!!!touching ini.. Bersyukur sebab dapat orang tu.. Haha.. Walaupun awal lagi dia wish,aku tetap hargainya..



nota jiwa : tetiba malam ini happy nak tunggu pukul 12pm. Tapi untuk hari istimewa aku takde sambut pun. : (

No comments: