Saturday, August 4, 2012

Ramadhan

Macam tak percaya je dah 2 minggu berpuasa. Rasa macam okaylah puasa kali ni,tak teruk macam tahun lepas. Aku kena mengecat pintu rumah. Pheww !! Tahun ni macam ada khabar angin tapi tak jadi kot. Huh,selamat. Rabu lepas aku dah selamat lulus JPJ kereta. Seronoknya beban pergi ulang alik ke tempat memandu tu bukan main jauh. Aku bawa motor memanglah terasa jauh.


Seriusly,aku rasa macam putus asa. Aku gagal JPJ yg first tu. Rasa sedih pun ada. Tapi nak buat macam mana. Dugaan Allah bagi. Bila kali kedua aku datang untuk test JPJ,aku rasa macam teruknya aku kena ulangkan? Orang lain sekali je. Tapi aku pendamkan perasaan aku tu. Mungkin Allah nak bagi aku ujian sedemikian. Aku terima.


Bulan puasa ni,kucing aku dah mati 3ekor. Ujian Allah bagi,terima je. Tapi semalam diganti dengan 3ekor anak kucing baru lahir dalam seminggu ni. Mak dia dah mati. Kesian kan? kecik-kecik dah jadi anak yatim. Kenalah aku jaga. Takpe,sementara aku masih ada kat rumah ni. Bulan 9,aku dah nak balik. Heee..sem 3 akan datang,azam baru MIRA !

No comments: