Thursday, June 13, 2013

Final year student.


Assalammualaikum...

Minggu ni dan minggu depan sampai hari Rabu, aku last kat kampus. Lepas tu,aku habis diploma. Alhamdulillah, seronok rasa bila dah nak habis belajar tapi sedih nak tinggalkan kawan-kawan yang masih belajar. 


Minggu depan, aku ada dua kertas lagi. Macam malas je nak belajar sebab lambat lagi. Hahaha. Tapi aku akan rasa menyesal kalau tak dapat jawab. Manusialah kan? Tak sedar diri memang macam tu.


Sepanjang dua tahun, aku belajar di sini. Aku ada ramai kawan. Kawan kt kelas, kawan kt bilik, kawan borak, kawan study dan macam-macam. Bila dikenangkan banyak masa aku habiskan bersama mereka, tapi hari ni aku rasa macam masa tu cepat sangat berlalu. Pilu hati hamba nak tinggalkan mereka. 


Sepanjang minggu study week, aku jaga hubungan dengan kawan-kawan. Sebab aku tahu minggu tu adalah minggu terakhir aku bersama mereka. Kalau kat dewan exam, mana sempat nak jumpa. Masing-masing sibuk dengan persiapan mereka. Aku pula sibuk dengan muhasabah diri sebelum masuk dewan. 


Kawan paling rapat dengan aku masa belajar ialah roommates. Yela, susah senang sama-sama. Bagi aku bila dah balik rumah, mesti aku rindu saat-saat bersama roommates. Sangat !. Ya Allah, kau berkatilah hidup mereka..permudahkan urusan mereka. Sesungguhnya aku sayangkan kawan-kawanku. 


Link ini khas utk siapa-siapa yg sedang mood nak exam, sangat berguna utk menambah ilmu or memantapkan diri. Have a enjoy reading !
http://dailyinfographic.com/cramming-for-your-exam-infographic/final-exam


p/s: mood nak study tapi kejap lagi kot.

No comments: