Monday, February 16, 2015

My habit.

Assalammualaikum... kekok kejap.


Ada masa aku bersemangat gile nak menaip. 10 minit lepas tu,malas hoii !!
Okay minggu ni aku tersangatlah sibuk sebab persiapan untuk balik ke kampus dan wedding cousins. Alahai. Nasib baiklah Johor bagi cuti extra sehari ! *tuah kali ini cuti.


Selalunya susah Johor nak bagi cuti or kampus aku yang tak nak bagi cuti? Hmm entah maybe kampus. Agak jela kan? Back to my story, actually nak cerita pasal habit aku atau dalam erti kata lain adalah tabiat. Tabiat yang aku suka buat dan sering lakukan hingga sesal akhirnya. Hahaha.


Benda yang selalu aku buat adalah membeli sesuatu barang tu dan kemudian atau lama kelamaan,aku TAK PAKAI DAH. Macam kasut boots. Aku beli online Instagram. Masa tu bersemangat waja nak beli juga kasut tu kaler BIRU. Sampaikan order aku delay DUA MINGGU atas sebab dan kesilapan penjual tu. Masa awal-awal je aku rajin pakai. Pernah sekali abang aku perli "Kau nak berkawad ke pakai kasut tu?" *okay sentap.


Mungkin aku ikut trend. Yeahh confirm ikut trend zaman sekarang. *lol apa spesies aku ni? Membazir namanyaaa. Hmm rasanya macam banyak jugalah barang aku beli mostly beli online pastu aku DAH TAK NAK PAKAI. Contoh macam pencuci muka dan spray muka kot? Aku beli emm mahal la juga. Sekali dapat botol dia alahai kecik cenonet je dik non !! Tak padan dengan harga je aku rasalah. Takpe. Masa awal-awal pakai, okaylah. Tapi bila aku skip seminggu,kembali asal muka aku. Ahhh...sama je. So aku malas nak pakai dah. Aku nak beli lagi tak cukup duit. Maklumlah student la katakan. 


So basically, aku banyak buang benda yang aku tak pakai tu. Mostly dah expired date so haruslah buang. Bila aku terkenangkan balik,banyak aku membazir duit beli benda yang tak penting. So dari sekarang,aku kena berfikir bijak dalam membeli sesuatu barang. Ini belum kahwin,rasanya mau pening suami melayan. Ehh,aku belum kahwin okay. *berangan je. Hahahahaha.


 Aku rasa menyesal pun ada la juga sebab aku tahu aku ni jenis takkan lekat lama dalam beli barang tu. Kalau berkenan barang tu,aku sanggup taburkan duit. Pastu sesal mendua. Hahaha. Yela,barang pakai sekali dua pastu masuk tong sampah. Jangan jadi macam aku. Kalau rasa banyak duit tu,takpela kau taburlah duit untuk beli satu barang tu. Pastu,kau menyesal macam aku. Hahaha. Aku bukan anak orang kaya dan susah. Sederhana je. Hehehe.



P/s: apesal rajin benau malam ni.

No comments: