Saturday, April 28, 2012

Saturday

Semalam akak aku call bagitahu result dia. Okay,dia dapat dekan. Aku sangat cemburu. She's done her part, now it's my turn. Aiyoo. Macam mana nak cerita? Minggu ni sangat packed dengan assignment. Macam turun dari langit tanpa henti. Semua dengki aku nak final ini. Hahaha.


Hari itu,aku dengan group kena buat shooting. damn ! Serius aku malu. Sebab 1st time dalam hidup aku shooting bagai ini. Bila tengok video lakonan aku,perrghh malu gila. Sungguh kelakau ! Then,malam tadi ada kelas tutor Programming. Kelas tu diadakan sebab ramai students fail subjek setiap sem. Kadang-kadang aku pun rasa ngeri nak ambil subjek tu,tapi aku dah ambil dah pun sem ni.


Orang selalu tanya kenapa aku masuk U ni? Pilihan aku sendiri ke? Aku jawab: "Aku sendiri tak tahu". Kadang-kadang kita tak boleh nak harapkan apa yang kita impikan sejak kecil sampai ke besar kita akan jadi apa yang kita minta tu. Mungkin halangan akan datang bila kita dah besar kelak. Misalnya,kalau mohon U nak ambil Kulinari. Last-last dapat kejuruteraan awam. kalau dah takde pilihan lain,terpaksa juga pergi. 


Bukan sebab terpaksa,tapi fikir positif jela. Kita ambil kos yang bukan kita minat tu atas sebab nak cari pengalaman. Macam aku. Biar pun dulu aku tak tahu satu benda pasal komputer sekarang aku dah tahu. Ilmu ini sangat luas. Kita sebagai manusia kena rajin mencari untuk menambah ilmu pengetahuan. 


Sir aku pun pernah pesan,'Apa yang awak impikan masa kecil belum tentu awak dah besar awak boleh jadi macam awak nak tu'. Yee,betul apa Sir aku cakap. Aku pun aku rasa macam itu juga. Sokong!. Bila dah masuk U,aku dah lupa apa aku nak jadi dulu. aku tak pernah menyesal masuk sini walaupun berjauhan dengan family. Bagi aku,INILAH PENGALAMAN YANG AKU TIMBA. 

No comments: