Wednesday, October 16, 2013

Wednesday

Assalammualaikum.

Hari ni dah start kerja setelah sekian lama cuti. Padahal 5hari je cuti. Semalam raya haji TAPI aku rasa macam raya Aidilfitri je. Yela ada rendang ayam, kuah kacang, kuah lontong. Belah petang mak buat mee sup. Mana aku tak banyak kali makan semalam? Lauk sedap-sedap belaka.

Tahun ni raya haji aku dapat makan puas kalau sebelum ni,aku balik cuti sem je. Bila dah habis belajar, rasa kenikmatan tu seronok sikit aaa. Takperlu risau nak ngidam makan apa dah. Semua ada depan mata je sekarang.


Al kisah cerita lawak kat rumah,memandang start semalam mesin basuh rumah aku dah rosak maka mesin tertutup "Out of services". So semalam aku basuh pakai tangan baju utk 8orang pakai. Banyak oo. Lenguh juga la tangan aku tapi sabau jela.

Dan malam pula kebiasaannya mesin kat rumah berfungsi utk basuh baju utk malam hari, tapi malam tadi semua dah pakat basuh baju sendiri termasuk mak. Yg aku kelakarnya, mak aku la. Selalunya kemudahan dah ada,tapi bila benda tu rosak. Kenalah guna tangan sendiri basuh.

Mesin basuh sangat penting dalam sebuah institusi kekeluargaan. Nak pula keluarga besar macam aku. Lepas ni,mesin bercuti utk diservis. Kesian mesin setelah berapa tahun kau berkhidmat,masuk hospital juga akhirnya.

Dulu mak beli mesin manual je,yang masuk air sendiri. Kemudian kali pertamanya,mak beli yang auto dalam tak sampai 10kg DAN rosak juga. Second choice,mak beli mesin auto 13kg dan mesin ni yg rosak sekarang. Mak beli 13kg utk family kami yg besar. Kalau adik-beradik semua complete ada kt rumah,siaplah sorg punya baju satu hari nak dekat 5helai je!

Semalam saja tanya mak berapa harga mesin 13kg ni,mak jawab dalam RM1700. Ibarat laptop sebijik kau harga dia. fuhh!!



p/s: aku curi-curi update kat office atas guna PC besau ni haa..

No comments: