Saturday, September 29, 2012

Life as a student


I had been through my tough life in UMP,now I'm in third semester. How wonderful my life i have been through here? Everything goes smoothly. I wonder that on my graduation day, my family was here to celebrate my biggest day ever. Insyallah. 

Bila dah berjauhan dengan family, aku teringin nak minta makanan yang best-best bila aku balik cuti. Mak pun cakap aku ni nak makan semua benda dalam satu hari. Betapa tamaknya aku? From my opinion, they should treat me because i'll mengidam the food i dah request. Kat sini bagi aku, susah untuk aku dapatkan makanan yang aku nak? Yang sama macam nenek aku masak? jauh sama sekali nak sama. Nenek aku masak tip top sedap !!

Bila aku minta makanan pelik, mesti ada orang jeles. Bagi aku sebab aku jarang balik rumah,so kalau diaorang makan sedap-sedap kat luar takde aku. Aku terasa sedih. Tapi aku pendamkan. Ini adat merantau jauh. 

Tapi benda paling aku suka nak buat masa cuti adalah meluangkan masa dengan nenek. Saat itu paling bahagia bagi aku. Bila aku rindu nenek,aku call rumah. Waktu pagi,waktu dia sorang-sorang duduk rumah. Orang lain kerja , sekolah & kuliah. Kadang-kadang aku rasa nak je balik rumah kejap tengok nenek buat apa? Tapi jauh ,rumahku di Melaka. Aku di Pahang. 

Bulan 10,aku akan balik Melaka. Even cuti 5hari tapi raya haji punya pasal,aku nak juga balik. Aku tak peduli benda lain,TIKET dah beli. Hahaha. See, excited nak balik !!.


p/s : aku kena focus study. 

No comments: