Friday, September 14, 2012

Satu panggilan berharga.


Pagi tadi pukul 11.23am,aku bosan. Kelas pagi tadi aku habis awal,9.30am gitu. Lepas tu,kawan aku ajak pergi bayar yuran kelas intensif MUET. Aku pun okaylah. Btw,malas nak tunggu lama-lama. Leceh. Bila dah sudah,aku balik bilik. Rasa cuasa panas terik,aduhh ! Dahlah aku pakai jacket,terbakar badan aku.


Masa berguling-guling atas katil. Aku dari sehari ke sehari nak call nenek. Tapi takut nanti aku sayu dengar suara nenek aku. Sebab aku rapat dengan nenek aku sejak kecil lagi. Sampai tadika, aku tidur dalam buyan (macam salah je aku eja) & hisap botol susu. Hahaha. Nenek cakap aku kuat menangis.


Bila dah call nenek,faham-faham jela. Tak sah kalau tak borak lama. Borak punya borak,nenek cerita macam-macam hal kat rumah. Aku dengar jela. Nenek cerita adik bongsu aku menangis sebab mak & abah tak layan nak isi borang asrama penuh. Dia dah habis UPSR,excited nak isi. Haha.


Aku dengar rasa kelakar,simpati pun ada. Sebab adik bongsu aku cakap tak nak masuk asrama. Tapi menangis pula bila orang tak ambil berat tentang dia.


Aku rasa rindu nak borak dengan nenek. She's my everything. Nenek sangat memahami aku. Setiap kali aku call mesti aku tanya nenek masak apa? Dia cakap masak nasi tomato hari ni. Aku cakap "haaa,nasi tomato ??!". nenek cakap "nanti raya haji nenek buat la,kau balikkan?" Bila aku cakap balik lambat,dia pelik.


Aku pun tak pasti balik bila? Ada jadual pun,untuk cuti mid sem je. Bila dah hujung borak,nenek menasihatkan aku macam-macam la.Nenek memang caring pasal aku. Cuma dia tak nak tunjuk je. Lagi satu,dia pasti bebel kat aku kalau aku tertinggal barang kat rumah KALAU dah balik Pahang. Aku balik Pahang ni,ibarat aku bawa semua barang aku. Masa aku balik hari tu,mak cakap "Lapang rumah aku". Mentang-mentang aku dah balik Ump,depa cakap camtu. Kurang asam betul.



p/s : minum susu untuk tulang.

No comments: