Sunday, September 30, 2012

Manusia


Assalammualaikum..

It's Sunday peeps !! Aku masih menghadap laptop sebab cari idea yang bernas untuk menghasilkan video resume. Aku ingatkan lepas cuti raya haji,tetapi minggu depan dah kena submit. Grr !!

Bila dah sudah buat kerja,aku nak solat. Aku pergi la jenguk kasut aku basuh pagi tadi supaya tak kena hujan. Sebab langit kat sini mendung. Bila sampai tempat ampaian, aku lihat pakaian yang aku basuh malam tadi BASAH !! Kena titisan pakaian hamba Allah mana main letak je penyangkut pakaian dia,ampai bawah tu aku sidai pakaian aku.

Aku rasa nak marah je. Pakaian aku tu hampir kering,tetiba dah basah balik. Bengang kot ! Manusia memang takde akal agaknya. Dah tahu tempat tu dah ada tuan,tak perlu memandai alih. Lagi satu,tak hormat hak "1st come,1st serve". Geram kot weh. Semalam pun aku kena juga.

Seolah-olah ada orang dengki pula. Nasiblah siapa letak dulu. Kalau nak baju kau kering cepat,sidai cepat-cepat. Ni suka hati kau alih pakaian orang + basahkan. Dalam erti kata,kau memang buta ke? Ini tidak adil. Hmm.


p/s : tolonglah buat rumah sebelah kampus aku. Hahaha.

No comments: