Monday, September 16, 2013

Esok kerja.

Assalammualaikum.

Mata dah mengantuk,jam menunjukkan waktu tidur aku. Tapi gundah gulana memikirkan kerja yg aku postpone hampir seminggu. Aku begitu liat sekali utk sambung kerja tu. Mungkin sebab aku tak minat dengan kerja tu. Aku suka menangguhkan dahulu biarkan sambung esok.

Lagipun aku takde idea nak buat macam mana seperti mengikut kehendak bos. Baru aku sedari,kerja bawah arahan orang memang perit apabila bos tak berkenan dengan hasil kerja kita. Bukanlah aku buat tak semenggah tapi tak ikut kriteria dia. Orang macam aku baru 2tahun diploma, apalah hebat sangat dalam buat kerja ni. 

Memang menguji kesabaran ikut kehendak bos. Sampai aku bengang nak menghadap selalu. Bila sesuatu kerja tu bukan minat aku, aku mulalah menyalahkan sikap malas aku ni. Aku suka tangguhkan kerja. Kita dah cuba sedikit, tapi tak mampu nak teruskan sebab tak hebat dalam sesuatu bidang tu.

Alasan untuk malam ni online,adalah saja nak update blog. bukan nak update kerja yg ter-postpone tu. Inilah aku yg malas selalu. Masa buat Final Year Project pun suka melambat-lambatkan kerja hingga aku yg menyesal dipenghujungnya. 



Makan piza dengan Angah. Ihiks! Bukan selalu makan pizza ni. Sekali sekala dpt merasa alhamdulillah. 


p/s : semoga hari esok lebih baik dari hari ni.

No comments: