Tuesday, September 17, 2013

Mission accomplished.

Assalammualaikum.

Hari ni masuk kerja,rasa macam dah cuti lama sangat rasa malas tu ada. Penyakit malas nak masuk kerja je. masa punch card tadi,aku tak perasan dah 17hb. Sepatutnya guna kad kaler oren tu. Just terbalikkan je kad tu. Aku punya sebel tak terbalikkan. Bila kawan sampai, tanya kenapa susah nak masuk punch ni? Rupanya dia detect kaler oren je. Aku kad takde print waktu masuk. Sia-sia gua datang awal.


sumber : Google je pun. 

 Misi Pertama: Hari ni, abah pesan suruh cari dan beli terus casing handphone baru dia. Baru sehari beli, dah suruh cari casing. Aku pun terima jela sebab ada bagi duit belanja. Kalau tak bagi duit belanja, aku dah nak protes. Hahaha. 

Aku ni tak pandai nak cari casing lawo-lawo memandangkan aku pakai handphone cikai je. Usha punya usha satu per satu kedai, aku berkenan dengan kedai ni. Servis dia okaylah. Puas hati. Apa aku tanya ,dia jawab. Tokey tu Cina. Aku minta nak tengok casing Samsung Galaxy S4. Dia letak semua jenis casing tunjuk kat aku. Macam sindir aku ke apa ni? Haha.

Aku pilih yang nipis. Jenis flipped cover casing. (Betul ke aku tulis?). Sebab abah pesan nak yg nipis senang masuk poket. Aku pun iyee kan aje. 

Bila dah jumpa casing berkenan, warna pun TERANG. Abah nak warna camtu. Aku ikut jela. Bila aku pegang casing yg cun ni,tengok harga mahal gila woii ! Lari bajet abah. Bila cakap tak boleh kurang ke? Tokey tu bagi murah sikit aaa.. 

Harga kat kotak Rm89 tak silap aku,dapat kurang Rm60. Okaylah tu. Entah-entah casing tu dah berzaman tahun tak laku,tu sebab dia bagi murah. (Andaian gua je). Aku pun bukan pandai nego barang. 

Siap pasang screen protector semua harga RM75. Aku ingat nak minta kurang,tp kira dah murah masa tu. Takut tokey tu cakap melampau aku ni. Hahaha.

Settle handphone abah !!


Misi Kedua ; Adik aku dari semalam cakap "Nak asam!". Aku punyalah malas gila nak belikan sebab asam tak elok makan selalu. Dia pula sekolah lagi, berbadan besar. Takut nanti dah belikan,dah habis minta lagi. Oh pengsan !!

Since aku kerja kat area berdekatan dengan Mydin. Makin rajinlah family aku mengirim beli barang kt situ. So nak tak nak balik kerja aku kena singgah. Kalau tak dulu, datang Mydin berapa tahun sekali je. Hahaha.

So pagi tadi masa nak salam mak, 
mak pun cakap:"kalau beli utk ikram,belikan utk mak sekali eh? *sambil senyum ke telinga". 
Aku balas :" eh eh mak ni,same je macam Ikram. Yela nanti mira belikan".
Pandai mak aku mengakal aku beli lebih asam tu. Asam tu memang sedap makan,harga pun sedap. Sekali timbang entah berapa. Sob sob.

Kalau hari ni,aku tak beli mau adik aku mengamuk sambil bebel-bebel tak belikan. biasalah budak,apa tahu. Tahu order nak je,mana duit datang nak beli pun dia tak fikir. Adik bongsu la katakan,manja terlampau. huh!


p/s: dah aku kena sambung buat kerja.


No comments: