Tuesday, January 18, 2011

Muka aku buruk,kau ada kew?

Muka saya buruk *bagi aku lah..!!..




Ouch..aku tak boleh bla..pertemuan aku dengan bekas cikgu aku masa sekolah rendah tadi dimulakan dengan gurau senda dia. Her name is Teacher Yuhanis. Aku agak malulah juga nk tegur. Tapi aku mulakn teguran dengan menyalam beliau. Aku sangat gembira dapat jumpa beliau. *kenapa skema semacam??.. HAHA..



Oke,straight to the point aje key.??.
Orang yang jarang jumpa aku macam teacher aku tadi lah..cakap muka aku "putih".. Oke,act aku bukanlah putih gebu..!!.. Hanya putih macam ape ek..??.. Ntalah.. Aku tahu ada orang lagi putih dari aku. Ada tuh putih giler nk mampus. Aku heran..apa lah agaknya dia buat dengan muka dia..??.. Tapi aku putih + jerawat der. HAHA.. Semua orang ada kan.?. Nak2 pulak remaja macam aku. *HAMPEH!


Nenek kata "nanti kau dah umur 20 takdelah jerawat tuh!!".. Jeng2..betul kew..??.. Ntalah,itu cakap nenek aku lah. Ak redha je.. Aku tak kisah lah dengan semua tuh. Kadang2 jerawat naik bila datang bulan nk mengambang. HAHA! *joke!..


Kalau anda semua nk tahu.
Dah macam2 produk aku guna..!!.. Sampaikan aku ada terbaca petua kt si blog niw.. Pakai tomato dan kulit telur ramaskan. Aku try buat..Mula2 muka aku ada jerawat bila pakai benda tuh berkurang. dalam 2minggu aku pakai. Aku bangga dengan muka aku. Lepas berapa minggu aku tak pakai *sebab malas nk sapu! Muka aku naik balik jerawat.. Nenek cakap muka ak teruk sebab jerawat banyak dah..!!.. Aku buat keputusan tak nak pakai dah..



Kira aku dah give up. Malas nk layan petua2 dah. HAHA. Bukan apa,dah malas. Sekarang aku hanya pakai sabun susu kambing. Susu kambing niw bagus taw untuk muka..!!.. Aku dah pakai setahun lebih. Tapi bab jerawat,tak payah tanya..memang ada. Hamek kau!!..dushh..!!..
Dan aku pakai losyen suria ape ek..??.. Alah macam sunblock lah.. Aku ikut macam Maria Elena . Sebab dalam video dia yg lepas2,dia tak pakai makeup hanya pakai losyen dan krim apa tah. *aku lupa lagi! Kalau tak silap aku lah yg melihat video itu. HEHE.Kalau salah maaf lah yer.


*yeah,saya tidak suka make up. Sebab saya tahu muka saya lagi sengal dengan make up!




2 comments:

Rara Farah said...

jangan campur2 kan bahan untuk muke tuh..nak tukar blh..tgu 3 bulan...hehehe...takpe2..rara dulu lagi byk jerawat..tade org pndang pon..sobs..tapi rara start pakai sendayu tgi..bape bulan pastu berenti..pakai safi rania yg pack lama.kaler purple..mmg mujarab..tp skang safi rania dh tade yg lame..sobs..sobs...sudahnye skang pakai safi gamat utk kulit berjerawat...hilangkan parut diseluruh badan dan muke pakai bio oil..alhamdulillah..hilang sume jerawat...teheee

Mira Idora said...

hahaha...panjang giler komen..
thenx Rara!!..
Yeah,mira pown pakai safi..tapi safi balqis punya losyen je..

Skunk mls nk dok pk sal muke..kalau jerawt tuh..bedal jela!..
nama pown anak dara kan..??..
*ngee...