Tuesday, January 18, 2011

Sekolah rendah.


Semalam outdoor aktiviti.. *ceh..teman mak je..
Poyo!
Then,petang tuh singgah sekolah mak aka sekolah re
ndah ak juga (SK OTHMAN SHAWAL). Dah lama gila aku tak datang sekolah tuhh.. Aku rasa bangga..sebab dah lama tak menjejakkan kaki kt situ..

Ini tiang bendera sempat aku snap.
*SAYA ANAK JATI MELAKA

Masa dulu,aku jadi pengawas sejak darjah 4 aw.. Ada cikgu displin lelaki tu pilih aku sebab dia kata "awak niw garang" *HAHA.. Aku tak boleh blah gila. Tapi aku memang tak tahu pape masa tu..maklum la..budak2 lagi..Pe lah aku faham cikgu tu cakap..


Tapi bila jadi pengawas niw..banyak tugasnya. conto
hnya,macam jaga tiang bendera tu. Eh,bukanlah jaga 24h tiang tu. Bila time perhimpunan acara menyanyi lagu sekolah,lagu Melaka dan lagu Negaraku.. Time menaikkan bendera tu lelaki lah punya kerja. Alah,masa awal tahun je dorang jaga pagi dan time balik naik dan turunkan bendera.


Bila dah akhir tahun,masa balik selalu bendera tu ta
k ada siapa nk turunkan. Maka aku sebagai anak cikgu selalu balik lambat,aku lah rajin turunkan. Kadang2 ada budak lelaki tolong juga..tapi tak selalu lah.. Aku lah selalu menyelamatkan bendera daripada dek kena hujan dan dek kena panas.


Ini tapak perhimpunan sekolah rendah aku. Aku dulu pernah jadi MC. Kena baca teks dalam BI..Perghh..time tu aku takut sikit nk cakap. Sebab dalam Bi kott..takut tersasul je.. Tapi kenangan yg tak boleh aku lupakan. Cikgu aku cakap aku baca macam kilat. Laju giler!!..sampai orang tak faham apa aku cakap. Bila kali ke-2 aku k
ena bertugas,barulah sempurna aku baca dengan jelas.



Laluan masa aku darjah 1. Banyak benda dah beruba
h.

Dulu kt sini ada pokok besar. Tapi sekarang dah tiada. Ada lanskap yg lawa niw.



*rindu kt kawan2 masa sekolah rendah. dengan adanya facebook,hubungan kami terjalin kembali!!!


2 comments:

http://aniesandyou.blogspot.com said...

ada pa2 ka kt SR tu?

Mira_Idora said...

emm...xde..pape..
sje post..
knp..??..
ada pape yg xkena kew.?