Thursday, February 3, 2011

Geram!

Ouch..hari ini aku kerja..tak penat sangat sebab cuti kan? Aku tak cuti laa.. Bos aku tak nak ambil cuti sebab Cina yang raya kita tak? Betul la tu. So disebabkan hari ini cuti,banyak kedai cina tutup. So kedai aku je tak tutup. So tak delah ramai orang. Kaki aku pown dah tak larat nak jalan. Lenguh beb! Kedai makan memang laa...


So kawan aku sorang ini cuti so aku kena ambil
alih kerja dia iaitu buat air. Actually,aku tak suka buat air cuz aku rasa..aku tak suka kacau2 air.Takot tak sedap je.. So tadi aku dapat r order air TEH O AIS LIMAU 2 gelas. Oke,set! aku dah siap dan hantar ke meja tu. Then,tetiba bos datang. Dan cakap "mira,air TEH O AIS LIMAU lagi satu??". eh,aku buat tadi 2 gelas. Cane lak tak cukup ini? Pelik lak aku. Aku tak puas hati nak keluar tengok tapi bos tak bagi. bos cakap "customer is always right ! " Perghh...berbulu hati aku..!!..


Bila dah siapkan segelas air tu. Aku hantar lah. Aku tengok ada je air dua gelas ini. Kenapa dia kata tak cukup lagi satu? Eh,buta kew family niw??!!!.. Dalam hati aku membentak nak maki hamun family tu. Family tu order 2 gelas je..bukan 3..!!.. Sakit hati aku der.. Kenapa nak cakap "customer is always right" sedangkan kira pown tak reti. Nak cari kesalahan orang tapi kesalahan sendiri tak nampak. *emo niw!!.. Kadang2 aku memang sakit hati dengan ragam pelanggan ini. Agaknya,pe hak aku sebagai pekerja kedai makan ek..??.. Kalau customer je betul..worker yg betul tak de kew?


Sabtu depan 12hb aku akan start ambil lesen motor sahaja. Actually,aku malas. Tapi fikir kalau aku tak de lesen sampai bila2..mati laa aku. Nak pergi mana2 menyusahkan orang. So,aku ambil cuti. Mula2 bos cam kerek nak bagi chance aku cuti. Tapi aku cuti beralasan munasabah. Bukan saja2. Aku pown bukan nak sangat cuti2 ni.,gaji potong je.


mood : aku rindu kan kawan2 aku. Tak kira sekolah rendah or menengah. Rindu sama mereka! Andai aku dapat undurkan masa. Aku akan menikmati zaman aku sekolah dahulu kala!

No comments: