Thursday, March 24, 2011

Sibuk betol !


*ado aku kesah?


Heboh betul kan kalau dah habis sekolah jadi makin gemuk or besar. Standed ler laa orang cuti tak de benda nak buat,melepak kat rumah. Makan tidur makan tidur. Heboh betul kawan aku,mentang2 la aku dah gemuk kau tegur. Masa dedulu zaman sekolah tak nak pula kau puji aku kurus ke ape? *err..kuruskah aku? Yerla,kau dah kurus masuk PLKN. Aku tak dapat plkn. Aku tengok mostly yang masuk PLKN dah kurus. Ye kot?


Dan aku nie jenis malas la nak cakap orang. Aku tak heran korang nak cakap aku makin gemuk ke ape? Suka hati badan aku laa. Aku kerja kat kedai makan,standed r. Macam kau tu kurus seumur hidup. Eh,dah la. Kadang2 kita tak baik mengata orang. Macam kawan aku sendiri dia dulu suka kata aku 'GEMUK' last2 dia jadi gemuk sikit. Sejak dari tu,dia tak nak ejek aku. Aku dah bilang tak baik mengata orang nanti kena batang hidung sendiri.


Memang aku mengaku,sejak aku darjah 6 berat aku 40kg. Itu pown masa zaman tu aku rasa berat giler !! Tapi sekarang,puihhh...lagi berat der. Orang kata masa remaja memang la,nanti diet la balik. So sekarang aku nak kembali normal. Kalau orang yang semangat giler nk kurus memang nak ke GIM tapi aku. Maleh la,buang masa aku je. Lagi satu,baik aku manfaatkan ape benda yang abah ada macam tali skipping. HAHA !


Pendek kata la,masa kawen kau dapat suami kurus ada 6pax semua. Bila dah beranak pinak,suami kau jadi gemuk,perut buncit. Berdasarkan pengalaman aku dengar cakap orang tua dari BUSU BEDAH. HAHA. Kelakar sebab dia cakap dulu husben dia KURUS MACAM ANAK DIA yang sulung tp sekarang kalau berjalan perut lebih dulu dari kaki.


Serius,mood aku sekarang berubah2. Kejap nak marah kejap cool. Haish,pape jela. Sorry !

Nota jiwa : aku mesti kuat !!!!!


No comments: